wat is attent?

In 1984 stak een aantal enthousiaste rijschoolhouders de koppen bij elkaar en richtte de vereniging Attent op.

Het doel van deze ondernemers was regelmatig bij elkaar te komen om kennis en ervaringen te delen. Ook wel voor de gezelligheid, maar je kunt toch altijd wijzer worden door met collega’s te praten over hoe zij hun zaken regelen.  Er werd niet alleen over de zakelijke aspecten overleg gevoerd, maar ook over onderwerpen die met het rijles geven zelf te maken hebben.

In de loop der jaren zijn diverse nieuwe initiatieven ontwikkeld. De leden van Attent helpen elkaar bijvoorbeeld mocht er een lesauto zijn uitgevallen door pech of schade. De afspraak staat dat een rij-examen in ieder geval doorgang vindt. Eén van de leden zal een lesauto ter beschikking stellen, evt. met instructeur.

De file- of oponthoudsmeldingen die via sms of whatsapp worden doorgegeven aan de leden is één van de nieuwste ontwikkelingen. Dit voorkomt onnodig oponthoud tijdens de rijles. En zo zijn er nog meer nuttige zaken die de leden door samenwerking geregeld hebben.

Alle leden van Attent zijn en blijven zelfstandig opererende verkeers- of autorijscholen. De leden bestieren hun “winkel” dus naar eigen inzicht en goeddunken. Wel willen de leden zich onderscheiden door via samenwerking net dat beetje meer kwaliteit te kunnen bieden.

Comments are closed.